Kraftwerk 3-D koncert u beogradskoj Štark areni 2018.
Kraftwerk 3-D koncerti predstavljaju pravi „Gesamtkunstwerk – potpuno umetničko delo“. Oni spajaju muziku i umetničko delo i predstavljaju više doživljaj nego događaj.
Kraftwerk su 1970. godine osnovali Ralf Hiter (Ralf Hütter) i Florijan Šnajder (Florian Schneider) kao jedan multimedijalni projekat. Svoj elektronski Kling Klang Studio pokrenuli suzajedno u Dizeldorfu, u Nemačkoj. Upravo tu su i osmislili i producirali sve Kraftwerk albume.
Do sredine sedamdesetih godina prošlog veka grupa Kraftwerk ostvarila je međunarodnu slavu na osnovu svojih revolucionarnih elektronskih „zvučnih krajolika“ i muzičkih eksperimenata sa robotikom i drugim tehničkim inovacijama. Svojim vizijama budućnosti, grupa Kraftwerk stvorila je zvučnu podlogu za digitalno doba 21. veka.
Njihove kompozicije, koje koriste inovativne tehnike, sintetičke glasove i kompjuterizovane ritmove, imale su ogroman uticaj na međunarodnom nivou i u čitavom nizu muzičkih žanrova: od elektro muzike do hip-hopa, od tehna do sintpopa.
Kraftverk je počeo kao deo nemačke krautrock scene početkom sedamdesetih godina prošlog veka, objavljivanjem tri albuma u eksperimentalnom rock stilu pre nego što su počeli da uvode elektronske instrumente, uključujući sintesajzere, bubnjeve, vokodere i instrumente napravljene sredinom decenije. Na komercijalno uspešnim albumima kao što su Autobahn (1974), Trans-Europe Ekpress (1977) i The Man-Machine (1978), grupa je razvila stil koji su opisali kao „robot pop“ koji je kombinovao elektronsku muziku sa pop melodijama, i sa puno repetitivnih ritmova, usvajajući i jednu stilizovanu sliku tako što su često koristili odgovarajuća uparena odela. Nakon izdanja Computer World (1981) i Electric Cafe (1986), član Volfgang Flur napustio je grupu 1987. godine. Njihov poslednji album Tour de France Soundtracks objavljen je 2003. godine. Osnivački član Schneider ih je napustio 2008. godine.
Kraftverk je ostvario trajan i dubok uticaj na mnoge žanrove moderne muzike, uključujući sintopop, techno, post punk, ambijent, hip hop i klupsku muziku, i inspirisao širok i raznovrstan asortiman umetnika. Prema magazinu Observer, ,,nijedan drugi bend od The Beatles nije dao toliko pop kulturi.“
U 2014, Recording Academy je počastila Kraftverk nagradom Grammy za životno dostignuće. Od 2017. godine, ostali članovi benda nastavljaju da nastupaju na turnejama.
Tokom svoje karijere, Kraftverk je uvek pomerao granice muzičke tehnologije sa nekim značajnim inovacijama, kao što su autorski napravljeni instrumenti i prilagođeni uređaji. Grupa je uvek smatrala Kling Klang Studio kao složen muzički instrument, kao i zvučnu laboratoriju. I sam Florian Schneider je posebno razvio ličnu fascinaciju muzičkom tehnologijom, što je rezultiralo time da su tehnički aspekti stvaranja zvuka i snimanja postepeno postali njegova glavna polja aktivnosti unutar benda. Aleksej Monro je prozvao Kraftverk ,,prvim umetnicima koji su sa uspehom uključivali predstavljanje industrijskih zvukova u neakademsku elektronsku muziku“.
Svojim živim nastupima Kraftwerk – Ralf Hiter, HeningŠmic, Fric Hilpert i Falk Grifenhagen – ilustruju svoje verovanje u odgovarajući doprinos kako čoveka, tako i mašine.
Njujork Tajms ih naziva Bitlsima moderne muzike. Publika ih generacijski već prati. Novi fanovi rastu i upoznaju se njihovim albumima koji su od početka bili nekako ispred vremena. Publika ih prati i dolazi iz regiona i sa strane, iz inostranstva, iznajmljuje apartmane na dan na najbližim lokacijama, ali neretko ljudi putuju i daleko kako bi prisustvovali njihovim koncertima. Beograd će biti sigurno preplavljen, a karte, kao i smeštaj u Beogradu biće teško naći.
Ulaznice za koncert pionira elektronske muzike KRAFTWERK, koji će se održati 24. februara u Kombank Areni, su u prodaji po ceni od 3290 dinara na svim prodajnim mestima CS Eventima,na blagajnama Kombank Arene i Bilet Centra Beograda, i online na http://starkarena.co.rs/.