56. MEĐUNARODNI SAJAM NAMEŠTAJA 2018. U BEOGRADU
56. Sajam nameštaja u Beogradu donosi nam najnovije svestkse trendove u svetu dizajna i enterijera, a nakon što se podsetimo zašto veliki broj turista i izlagača iz celog sveta dolazi u naše apartmane u Beogradu, saznaćete u nastavku teksta i šta se to preporučuje i kako da lako i jednostavno budete u trendu kada je stilizovanje doma i prostora u pitanju.
Sajam nameštaja u Beogradu – tradicija i moderne tendencije
Kada: 6 – 11. novembar 2018.
Gde: Hale 1, 1A, 2, 3, 3A i 4
www.sajamnamestaja.rs
Na Međunarodnom sajmu nameštaja u Beogradu (UFI) predstavlja se cela drvna industrija – od faze primarne prerade drveta do izrade finalnih proizvoda. U „delokrug“ ove manifestacije spada i uređenje enterijera, kao i promocija proizvoda svih pratećih industrija – proizvođača najrazličitijih repromaterijala i mašina koje se koriste u proizvodnji nameštaja.
Manifestacija je nedavno doživela značajan redizajn i iskorak u dva pravca – u konceptualnom smislu programskim akcentovanjem dizajnerski orjentisanih kompanija, a na biznis planu jačanjem poslovne posete kroz uvođenje Hosted Buyers programa.
Mada je nekada bio samo segment Sajma nameštaja, Sajam mašina, alata i repromateijala za drvnu industriju prerastao je u zasebnu sajamsku manifestaciju.
Utisci i iskustva sa Međunarodnog sajma nameštaja
55. Međunarodni sajam nameštaja, opreme i unutrašnje dekoracije i 55. Međunarodni sajam mašina, alata i repromaterijala iz oblasti drvne industrijepredstavlja najveći događaj drvne i industrije nameštaja u ovom delu Evrope, na više od 60 hiljada kvadrata, u deset hala manifestacija je na kojoj svoje proizvode i usluge predstavi i više od 520 izlagača iz 45 zemalja.
Beogradski sajam i apartmani u Beogradu ugoste sve veći broj inostranih poslovnih posetilaca, a precizan broj svih onih koji su pogledali prošlogodišnju ponudu i postavku je – 58.311. Izlagači su, kroz definisane tematske i programske celine, predstavili najsavremenija rešenja u proizvodnji nameštaja, ponudili svoje usluge i uspostavili kontakte sa kolegama i potrošačima iz celog sveta.
Manifestacije su svake godine logično usmerene pre svega na dizajn, inovacije, kvalitetan i funkcionalan nameštaj, ali i najsavremenije mašine i alati koji se koriste u proizvodnji nameštaja.
Sajam iz godine u godinu okuplja renomirane kompanije iz Italije, Švajcarske, Francuske, Španije, kao i mnogih drugih, a uz učešće značajnih svetskih kompanija i brendova – „Vitra”, „Elica”, „Mattiazzi”, „LaCividina”, „Forestier”, „Petite Friture”, „Mobles 114” i „Emko”, prošle godine postignut je iskorak u kvalitetu a potvrđena je i reputacija neprikosnovenog regionalnog centra.
Domaća drvna industrija postaje sve više strateški bitna privredna grana. U tom smislu, srpske kompanije iz godine u godinu pokazuju spremnost da rame uz rame konkurišu na svetskom tržištu i učestvuju u međunarodnim privrednim tokovima.
Mladi dizajneri koji su možda još uvek nedovoljno afirmisani, takođe dobijaju priliku da se predstave javnosti, jer su na Izložbi mladih dizajnera promovisani novi autori i sveža rešenja.
Ovo je značajno i s obzirom na to da atraktivnu manifestaciju koja je i poslovna i namenjena širokoj publici, prati veliki broj medija kao što su medijski partneri manifestacije: WoodBusinessPortal.com, Archiproducts, Before After, Designed, Tjedan dizajna Zagreb, BravaCasa, Kuća stil, Ego magazine, Podovi i Gradnja.rs.
Nagrada ,,Zlatni Ključ” i ,,Sajamski ključ”
Prestižnu nagradu „Zlatni ključ“ internacionalni žiri i na 55. Smotri nameštaja i drvne industrije dodeljuje se najinovativnijim i najuspešnijim izlagačima u nekoliko kategorija. Novina jei nagrada „Sajamski ključ“, nagrada koju je Beogradski sajam ustanovio za izlagače koji su na poseban način istakli svoj proizvodni program i posebno osmislili svoj nastup.
Za najbolju kolekciju i proizvod „Zlatni ključ“ osvojio je švajcarski proizvođač WHITE OAK AG, za „Malin Collection“, a za najbolji sajamski nastup ova prestižna nagrada pripala je beogradskom proizvođaču HARD STUFF DOO. Za najbolji nameštaj za spoljašnju upotrebu ove godine je nagrađen španski proizvođač MOBLES 114, za „Tube Chair Aluminium“, koju potpisuje dizajner Eugen Quitllet.
Katarina Trpkovska je najbolji mladi dizajner, a „Zlatni ključ“ joj je uručen za lampu „Kran“. A najbolji koncept nagrađen „Zlatnim ključem“ osmislio je dizajner Petar Blagojević sa Šumarskog fakulteta, za sto i stolicu „Muse“.
„Sajamski ključ“ naziv je nove nagrade na Sajmu nameštaja, a dobitnici su: HEALTHCARE EUROPE iz Rume, za asortiman izlagačkog programa, VITOROG PROMET iz Novog Sada, za izuzetan višegodišnji doprinos podizanju kvaliteta manifestacije, a ivanjički MATIS d.o.o. nagrađen je za ukupan sajamski nastup.
STATISTIKA Sajma nameštaja 2017.
broj izlagača: 450 (iz 45 zemalja)
izložbeni prostor: 51.000 m2
posetilaca: 85.000
Trendovi za jesen/zimu 2018.
Nema trendova kojima se može pobeći. Bez obzira da li ih živite ili se osećate isto kao i uvek, sve namenjeno našim domovima predodređeno je uticajima trendova koji se šire. Od trendinga boja do minimalističkog izbora nameštaja, široka paleta opcija nudi razne nove kolekcije koje su inspirisane vodećim svetskim trendovima.
Dok se ‘trendovi’ menjaju i razvijaju, to rade u različitom tempu – neki su popularni godinama, a ne samo u određenoj sezoni. Uzmimo nordijski trend kao primer, već godinama je sa nama, a ipak i dalje iznenađuje i oduševljava brojne zaljubljenike u čiste linije dizajna.
Ključni trendovi za jesen / zimu 2018 nude način da ažurirate postojeći izgled kuće, U rustičnom ili luksuznom stilu. To znači da ne morate da preuređujete ceo dom da biste bili na visokoj nozi, figurativno govoreći.
Trend 1: Odlazak u šumu
Za ovu jesen izgleda dominira intenzivna nijansa boje jeseni, bobica, kore drveta i bora. Ovaj izgled najviše oslikava promenu godišnjih doba, jer se boje pejzaža menjaju.
Još jedan ključni element je unošenje debljih pletenica. Na Pinterestu vidimo „džinovsko pletenje“, sa pretragom termina i rastom od 200 posto godišnje. Ovaj istinski jesenji trend je sav u duhu hibernacije i stvaranja srećnog doma u kojem to možete na miru činiti.
Ključne boje: Russet braon, boja šljiva i Damson-ljubičasto plava
Ključni materijali: Vunene komadne pletenice, rustična posteljina i rezbareno drvo
Kao što i naslov naznačuje, šumske životinje se u ovom trendu pojavljuju svuda kao inspiracija takođe. I junak ove sezone je u svoj svojoj simbolici i slatkoći – zec. Od osvetljenja do dekorativne posteljine i stolnjaka za večeru, oni su ključni motiv, koji ove godine osvajaju polako i sva druga prirodna stvorenja.
Važno je napomenuti da sušeno cveće takođe ima trend rasta na Pinterestu, sa pretragom koja raste za 345 posto godišnje. Sušeni aranžmani mogu igrati veliku ulogu u donošenju dodira prirodi u zatvorenom prostoru.
Sva velika imena donose dekorativne sijalice, slično u stilu dizajnera Seletti sijalica. Ovi čudesni dizajni deluju moderno, razigravajući osećaje – umesto klasičnih ruralnih, donose jedan topli stil blisko vezan za prirodu.
Trend 2: Novi nordijski stil
Ovaj trend je nenametljiv izgled koji donosi snažan utisak u celini. Savršen za kreiranje jednostavnog dizajna.
To je moderan pomak od popularnog Skandinavskog izgleda. Oblikujte različite teksture da biste dobili dubinu izgleda, stvarajući prostor koji vas poziva da se odmarate iz dubine tame. Novi element ove sezone je uticaj globalnih inspiracija uzoraka i boja.
Nežna prigušena boja palete dodataka i nameštaja daje mekšu notu do tamnih zimskih meseci – pod uticajem skandinavskog načina života. Sa popularnošću tamnih pigmentnih boja, izrađeni su svetli elementi od drveta i teksture mekih tonova.
Ključne boje: Lavanda, žalfija, ružičasta i platinasto bela
Ključni materijali: Koža, zemljani materijali i drvo / beljeno drvo
Prevladavaju nijanse lavande, roze i žalfije – umesto bogatih zemljanih tonova koji su najčešće povezani sa globalnim obrascima.
Od marokanskih kožnih taburea do Ikat print tekstila, Skandinavski izgled je poboljšan globalnim dizajnom ove sezone. Ključne boje su meke, pastelne koje odražavaju nordijski uticaj.
Rese i bućkice su ključni ukrasi koji obogaćuju dodatnu opremu u ovom trendu.
Trend 3: Globalni Nomad
Ovaj trend predstavlja svojevrsnu proslavu globalno inspiriranih šablona – on vodi vaš dom na put globalnog eklekticizma. Ovaj izgled pozdravlja fuziju ukrasnih Ikata, paisaja i složenih indijskih blok printova. Bogati tonovi i robusne teksture simboliziraju autentičan, ručni stil ovog nomadskog trenda.
Pazite na ručno obojen tekstil u bogatim zemljanim pigmentima i ručno pravljenu keramiku. Sve to treba uklopiti u detalje sa ovim izgledom – mislite na rese, pom pom bućke i makrame detaljno pokrivajući sve od jastuka do zidne umetnosti.
Ključne boje: Oker, umber i začinjen crvenom bojom
Ključni materijali: keramika, tkani tekstil i konopac
Tonovi ovog trenda metaforički vam pružaju utešni zagrljaj, koji vas ušuškava tokom hladnih zimskih meseci – prevozi vas u toplije klime.
Uglavnom, keramika ima jezgro, a uređenje karakteriše uzorak štampe sa efektom drveta i pletene teksture koje su spretno i kreativno ispreplitane.
Iskopani iz dubine zemlje, prirodni pigmenti poput okera i umbera, izvornih od gline i vulkanskog kamenja, koriste generacije iz celog sveta. To je upravo ova autentična bogata paleta boja koja osigurava da će vaš životni prostor delovati toplo i pozivajuće ako usvojite ovaj trend.
Trend 4: Oživljavanje i povratak luksuza
U svetu enterijera, luksuz je postao buzz reč u proteklim godinama – ne možemo ga prosto dovoljno uneti u naše domove. Luksuz u ovom kontekstu najbolje opisuje tkanine i delove nameštaja koji odišu dodirom dekadencije.
Za ovaj trend, ističu se minimalističko osvetljenje i nameštaj sa dekorativnim Art Deco zaobljenim oblicima. Luksuzni materijali kao što su mesing, mermer i somot se odlično mešaju kako bi stvorili sjajne ukrasne detalje.
Ovaj trend vraća cocktail hour na veliki način, zahvaljujući tome što su kolica za piće ključni komad nameštaja.
Ključne boje: Dusty rose, oker i žuto zlato,
Ključni materijali: Velvet, mermer, mesing i detaljno / dimljeno staklo
Ovaj trend pozdravlja povratak koktel časa širom raširenih ruku! Kolica za piće su ključni komad nameštaja za ovaj trend – oni su popularniji nego ikad. Kako ostajanje u domu postaje novi izlazak, vraća se osećaj VIP počasnih članova koji se pojavljuju samo u komforu vašeg doma ili apartmana za rentiranje s elegantnim čašama i čašicama.
Ostajanje kod kuće u ovom slučaju pomaže i u uštedi novca koju ćete imati izbegavajući povišene cene pića, pa možete sebi i priuštiti da tretirate svoj dom sa malo luksuza.
Ovaj trend zagovara „maksimalistički“ izgled gde je još više bolje. Tepisi kao akcenti su na ceni na Pinterestu, a pretraživanja iznose 236% porasta iz godine u godinu – i pokazuju apetit za dekorativne delove koji mogu potpuno transformisati sobe.
Trend 5: Savremeni proizvođač
Proslavljamo lepotu izrade. Ovaj trend je nastavak trendova iz proleća / leta u kojima je zanatlija kralj. Prihvatanje prirodnog drveta, teksturalnog tkanja i nesavršenih skulpturnih oblika ratana i vrbovača, a na osnovu sirove lepote neuspešnih završnih obloga, ovaj trend je specifičan u tome što prirodni materijali izgledaju fenomenalno bez ikakvog napora.
U svetu u kome smo samo jedan filter daleko od percipiranog savršenstva, ovaj trend je uvoz koji pomaže da nas podsetimo na nesavršenosti koje treba proslaviti, a ne eliminisatii. Ovaj trend će postati još veći za kolekciju proleća 2019. godine.
Ključne boje: bledo sivo, neutralno boje ovsene kaše, crno i oksidovani crveni tonovi
Ključni materijali: keramika, vuna, pletiva i ratan
Paleta boja je prvenstveno neutralna, sa nijansama gline i zidnih zidova. Ovo stvara mirnu pozadinu kako bi se naglasili prirodni materijali, akcentni ratani i vešto tkane vrbove korpe, zajedno sa istaknutim primesama boje.
Postoji realizam u ovom stilu koji olakšava život. Prirodne tkanine koje izgledaju dobro uvek kao da su potpuno nove. Ovo je sjajan izbor za savremeni porodični život, gde će svakodnevna habanja jednostavno još i dodatno doprineti autentičnom osećaju i prirodnim lepotama ovog izgleda.
Taktilni dodatak i teksture čine da želite da dohvatite ovaj trend sa obe ruke, bukvalno.
U okviru ovog trenda vidimo poteze četke na tekstilu, umetničkim delima i keramici.
BELANO Kontakt
Ukoliko dolazite u Srbiju kako biste se odmorili, upoznali se sa tradicijom i turističkim atrakcijama Beograda i tražite moderno dizajniran apartman u Beogradu ili povoljan smeštaj u Beogradu u nekom od spomenutih stilova da obavite svoje poslove, za sve što želite kako bi vaše iskustvo u Beogradu bilo kompletno, slobodno nas kontaktirajte i rezervišite smeštaj putem:
Belano email: office@belano.rs
Belano telefoni: +381 60 55 66 509 , +381 66 55 66 509, +381 11 36 77 773
Belano website: https://www.belano.rs